lørdag 7. juli 2012

Skal, skal ikke, sykle Trondheim – Oslo i 2013

Nå er jeg kommet dit at lysten og motivasjonen til å pine seg gjennom de 542 km fra Trondheim til Oslo i den "Store styrkeprøven"  er på plass igjen,"tror jeg". Etter flere år hvor min motivasjon ikke har vært tilstede for å trene for fullt, har den nå kommet tilbake. Om det skyldes galskap, eller en 45 års`krise, er jeg ikke sikker på... ennå. Eller om jeg rett og slett er klar, til å trene meg opp igjen for et "hårete" mål.

Jeg vet hva jeg begir meg ut på, for jeg har gjort det før. Da holt jeg på å gi opp flere ganger av utmatelse, vind, regn og snø. Med betennelse i begge bena møtte jeg den beryktete "veggen" flere ganger. Jeg husket ikke stort etter Dombås og det værste av alt, "scrotum" ble helt blå og jeg ble inpotent i 6 måneder......Ja du leste riktig 6 laaange måneder. Grunnen var nok enkel. Når man kjøper seg en sykkel 4 uker før, sykler ca 8 timer på den og så stiller til start i Trondheim, da må man jo ha vært litt "gal".

542 km = LANGT
Nå skal jeg brukt ca et år på å komme i "bra nok form" til å sykle de 54 milene fra Trondheim til Oslo, på under 20 timer. Jeg vet at det betyr blod, svette og tårer, pluss trening, trening og atter trening hvis jeg skal klare det.

Denne skal få meg frem.

Etter at jeg mistet "lappen" i 3 mnd,(har nå fått den tilbake......i posten) så har jeg syklet ca 150 mil. på en offroade sykkel. Nå har jeg brukt litt tid på å finne en sykkel som jeg tror vil passe til meg og mitt mål.
Det er nok ikke sykkelen som avgjør om jeg skal klare dette eller ikke,,, men han som skal sitte på den.....(meg)

SÅ nå har jeg tatt det første skrittet for å realisere et av mine mål for 2013.  

1 kommentar:

  1. Hvis du er seriøs (og det bør man vel være når man proklamerer på nett at man skal sykle DSSP :-)), trenger du en skikkelig treningsdagbok.

    Kan anbefale denne her:

    http://app.strava.com/athletes/300462

    L

    SvarSlett