fredag 2. mars 2012

Samtale med meg selv.= Hvorfor er vi født?


Hei.

Det du nå skal lese er en av mange samtale,som jeg har hatt med meg selv. Mange vil nok nå si at jeg er litt smågal eller at dette rett og slett er sprøtt, men det er ikke så viktig for meg hva du mener. Jeg er av den typen person som liker å tenke. Derfor bruker jeg bloggen som lagringsplass for tankene mine. Vidtflyvende tanker, men likevel min tanker.

Det er et mål for meg å være i «bevegelse» Det er så mye å oppleve, å føle, å smake, å se, at der er mer enn nok å vokse på resten av livet.
Hvor mer jeg søker – og mer jeg finner ut – jo flere spørsmål får jeg. Og ikke minst jo mer jeg spør og graver – jo mer forstår jeg – at jeg ikke forstår.

Men nå over til samtalen med meg selv:

Hei Robin!
Hei Du!

Hva skal vi snakke om i dag da Robin?
Har lyst til å drodle litt over noen av de store spørsmålene?

Hvem av dem?
Å det er mange: Hvorfor er vi født? - Hvorfor må vi dø? - Hva er livet? - Hvem er vi mennesker? - Hva er hensikten med livet og ikke minst. Hvem er JEG? for å nevne noen.

Hehe..... ja nå er jeg spent på hvem av de du vil «drodle» om?
Hmmm..... kan vi ikke starte opp med « Hvorfor er vi født?»

Ok. hvorfor er vi født da Robin?
Fordi vi fikk en invitasjon:
Hva?????
hehe Jeg mener å huske at jeg fikk en invitasjon når jeg lå i magen til mora mi. Der det sto."Velkommen? Du er invitert til en Verden av korte, intense gleder og plutselig, uforklarlig smerte og lidelse. På slutten av denne festen vil du smertefullt miste alt du elsket, som du har jobbet så hardt for å oppnå. Vil du komme på denne festen? S.U."

hehehe. Da tror jeg ingen ville ha kommet på denne festen.
Tror ikke jeg heller. Neida. Jeg vet at mange stiller seg dette spørsmålt. Hvorfor er jeg født? Og jeg tror at dersom man stiller seg dette spørsmålet, kan man bli helt satt ut, og det blir nesten umulig å svare på det.

Men hva er svaret ditt på hvorfor du er født da Robin?
Jeg tror ofte at det enkle ofte er det beste, også når det gjelder dette spørsmålet.

Hva mener du nå?
Jeg er født på lik linje som alle andre mennesker. Alle mennesker ankommer til denne verden som et resultat av en enkeltstående handling mellom to mennesker. Eller enklere sakt. Noen hadde sex med hverandre. Så gjorde man et valg om å beholde det. Derfor er jeg født.

Kan jo ikke si meg uening med deg nå Robin. Men det var vel ikke det som de «store tenkerene» la i spørsmålet?
Vet ikke? Men hvorfor skal vi gjøre alt så komplisert, kan vi ikke gjøre ting enklere. Tror vi alle har godt av å tenke enklere, ikke tenke for stort. Det kan være grunnen til mye lidelser blandt mennesker. Er du ikke enig.

Hehehe kan jo ikke være uening med meg selv heller....... synes du har vært flink jeg nå, Robin. Men nå får det være nok for denne gangen... for nå fikk jeg mye nytt å tenke på. Hvorfor blir vi da født, når vi alikevel skal dø? men det får vi ta neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar