onsdag 8. februar 2012

Bruker jeg for mye tid foran pc`en?

Jeg er vel neppe en tenåring eller i 20 årene lenger. Egentlig er jeg vel en moden mann. Om jeg er er pen, kommer vel ann på øynene som ser, men jeg synes selv at jeg er innenfor det «akseptable». Men selv om jeg har passet 40 (+5) års alderen, prøver jeg i alle fall å henge med litt i denne digitale verden.


Jeg har begynt å blogge, har vært på facebook en stund og sett litt på det med å twitrer, har smartphone og ipad. spiller litt X-box, playstation og Wii og skriver SMS med mine barn, Men har ikke gjort som Cathrine, hengt meg på Wordfeud. Har forstått at det dreier seg om en slags form for Scrabble, som man spiller på mobilen.


Det kan nok variere, men jeg prøver ikke å bruke for mye tid foran pc’en. Det finnes nok mange som bruker mer tid foran den enn hva jeg gjør, men jeg har stilt meg spørsmålene: Bruker jeg for mye tid foran denne pc`en? Eller er jeg bare redd for å ikke henge med?


Da jeg var liten og pen. Hadde jeg ikke pc, mobil eller Ipad. Det fantes ikke facebook, blogg, X-box, Playstation eller Wii. Jeg hadde sykkel, og luftgevær. Vi lekte boksen går og gjemsel. Mamma ringte meg ikke på mobilen, hun skrek på meg fra vinduer! Jeg lekte med mine venner UTE, ikke ONLINE! Husarrest var fremdeles en straff, ikke en belønning. Men jeg satt med kassettspilleren å hørte på opplesningen av Morgan Kane og hadde Commodore 64.å spillte på. Jeg  følte at jeg hang med i utviklingen. Så Jeg har vel ikke endret meg så mye de siste 35 årene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar