mandag 6. februar 2012

Til ettertanke

En mann banket på sin venns dør for å be ham om en tjeneste:
"Jeg lurte på om du kunne låne meg femtitusen kroner fordi jeg har en gjeld å betale. Kan du hjelpe meg? "
Da venn spurte sin kone om å hjelpe til med å samle sammen alt de hadde av penger, men selv hadde de ikke nok. De måtte gå ut og låne penger fra naboene før de klarte å få hele beløpet.
Da mannen forlot dem, merket kvinnen at hennes mann gråt.
"Hvorfor er du trist? Er det fordi vi har fått oss gjeld til våre naboer?, er du redd han ikke er i stand til å tilbakebetale dem? "
"Ingenting av den sorten! Jeg gråter fordi han er min beste venn, men selv hadde jeg ingen anelse om han var i nød.
"Jeg bare tenker på at ham måtte banke på min døren, for å spørre meg om et lån."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar