tirsdag 14. februar 2012

Livet er herlig, Dere!

Er jeg flink til å leve?  Er jeg god mot mennesker rundt meg?  Bruker jeg nok tid på familien og venner? Er jeg snill nok mot min egen kropp ? Er jeg flink til oppdage verden rundt deg? Kan jeg se at jeg er priviligert?
Mange velger å følge andres spor, andres forventninger eller følger tradisjoner. Mange mener nok det lettest er å følge strømmen, men da oppdager jeg ikke “mitt eget” livs veier. “Mitt liv” har ingen levd før, mine oppdagelser har ingen gjort tidligere.
Det er spennende å oppdage sitt eget liv. Hver dag er det noe nytt å lære.
Det handler ikke om å komme først til mål i livet, tjene mest penger eller bli likt av alle mennesker. Livet er en oppdagelsesreise hvor reisen er det viktigste.
Det gjelder å lukte på blomstene, klatre i trærne, smake på honningen, krysse elvene og nyte både solen og vinden. Det gjør ingenting om jeg blir litt våt eller møkkete.
Livet setter sine spor uansett.
Jeg skal fortsette å være nysgjerrig. Hva ser jeg langs min veien? Hvem er menneskene rundt meg?
Hvorfor synger fuglene? Hvor kan jeg gå tur der ingen ikke har gått før? Hvordan smaker ting jeg ikke har smakt på? Kanskje jeg overasker meg selv.


livet er herlig.

1 kommentar: